سفارش تبلیغ
صبا ویژن
اگر بر دشمنت دست یافتى بخشیدن او را سپاس دست یافتن بر وى ساز . [نهج البلاغه]

گلستان لینک

 
 
ترجمه و شرح مختصر دعای عهد(دوشنبه 85 آذر 27 ساعت 1:58 عصر )

ترجمه و شرح مختصر دعای عهد

 از امام صادق (ع) روایت شده است :هرکس چهل صبح دعای عهد را بخواند از یاوران قائم ما باشد و اگر پیش از ظهور آن حضرت بمیرد خدا او را زنده نماید تا در خدمت آن حضرت باشد و به هر کلمه هزار حسنه به او کرامت فرماید و هزار گناه را از او محو می کن

 

ای خدای عزیز !ای زیبای عاشق زیبایی !ای دلربای زیبا آفرین و ای در یای بی منتهای بخشش.

ای پروردگار بزرگ و پروردگار کرسی و پروردگار دریای جوشان هستی و فرستنده کتاب تورات و انجیل و زبور و قرآن 

ای خدای فرشتگان مقرب و پیغمبران مرسل و ای عزیز شکست ناپذیر تو را سوگند می دهم به آبروی کریمت و به نور جمالت ای زنده و همیشه پاینده .

سلام و صلوات من و پدر و مادرم و همه مومنین و مومنات از غرب تا شرق زمین از کوهها و دشتها و دریاها به اندازه وزن عرش خدا و شماره کلماتش به مولای ما امام مهدی (عج) که به امر تو قیام خواهد کرد برسان .خدایا من در این صبح و هر صبح زندگی ام با ولی تو حضرت مهدی (عج) پیمان می بندم پیمانی که هرگز نشکنم و بیعتی که تا زنده ام دست از آن بر نمی دارم . خدایا مرا  از یاوران و پشتیبان های وی و کسانی که در رکابش شهید می شوند قرار بده با آنکه تنفس در جامعه مهدویت عالی و زندگی کردن در آن محیط بسی شیرین و سعادتمند است ولی شهادت در رکابش شیرین تر است.

خداوندا اگر مرگ را که برای بندگانت یک امر حتمی قرار داده ای میان من و مولایم جدایی انداخت ، مرا از قبر بیرون بیاور در حالیکه کفنم را پوشیده و شمشیرم را از غلاف در آورده و نیزه ام را بدست گرفته باشم و در میان آنها که در شهر های حاضر می شوند یا آنان که کوچ می کنند تا آن حضرت را یاری کنند ،دعوت ایشان را اجابت کنم .

پروردگارا ! چهره درخشان آن ماه تابان را به ما نشان بده و دیدگانمان را به جمالت نورانیش روشن بفرما .خداوندا به دل تاریک ما نگاه نکن دل ما اسیر اوست .بدون او زندگی برای ما امکان پذیر نیست ما او را با ذره .ذره سلول هایمان و از عمق جانمان می خولنیم مگر می شود بدون او زنده بود .

خداوندا ! در نینوا حضرت زینب و فرزندان امام حسین (ع) او را فریاد می زنند .در کنار نهر علقمه دو دست بریده حضرت ابوالفضل  (ع) او را می خواند در مدینه قربت غمگین فاطمه (س) او را می طلبد .استخوان های شکسته مبارزین فلسطینی او را فریاد می کشند .پیکر پاره پاره ی شهیدان او را زمزمه می کنند .چشمان منتظر فرزندان شهدا به امید او جای خالی پدر را تحمل می کنند .خورشید وجود آن عصاره خلقت بیش از همیشه خواستنی است . خدایا سرمه وصلش به چشم ما بکش .ای پناهگاه بی پناهان و ستمدیدگان بیا و به بیچارگی و درماندگی ما رحم کن بیا و قرآن را از غربت نجات بده و گردهای نشسته بر رخش را بزدای و آن کنج مساجد به متن زندگی  ام بیاور و درد دل هایمان را با آن تسکین بخش و نابسامانی های را سامان ده  و باطل را از میان بردار و حق را آشکار ساز و روح ما را با آن صفا ده و سنگینی غم و اندوه را که از غیبت به ما رسیده از دوش ما بردار و حضرت محمد (ص) و امتش را شاد کن .

تو فریاد عطش همه اعصار و قرونی.

خدایا تو خودت خوب می دانی در میان ما پیری بود که چنان از او می گفت که گویی ظهورش روشنتر از آفتاب و آمدنش نزدیکتر از فرداست و آرزویش این بود که پرچم انقلاب اسلامی را به دستان مبارک او بسپارد و پس از او در سایه ولایت یارش خامنه ای عزیز بیش از همیشه در انتظار اوییم .

خدایا در فرجش تعجیل بفرما و آمدن آن حضرت را آسان فرما و راه آمدنش را هموار گردان و حکمتش را نافذ و کارش را روبراه کن و ظهورش را آسان گردان و او را هرچه زودتر به ما برسان.

ای آقا ای مولای من ای صاحب ای صاحب الزمان به ظهورت شتاب کن ، شتاب کن، شتاب کن

 ************************************************************

مناجات نامه آیت الله حسن زاده آملی را مطالعه می کردم حیفم اومد یک قسمتش رو این جا نیارم ان شاءالله خوشتون بیاد

الهی اگر چه درویشم ولی داراتر از من کیست که تو دارایی منی

الهی دندان دادی نان دادی جان دادی جانان بده

الهی شکرت که این تهیدست پا بست تو شد !

الهی همین قدر فهمیده ام که خداست و دارد خدایی می کند

الهی اگر من بنده نیستم تو که مولای من هستی

الهی تن به سوی کعبه داشتن چه سود دهد آن که دل به سوی خداوند کعبه ندارد؟

الهی شکرت که پیر نا شده استغفار کردم که استغفار پیر استهزا را ماند

الهی آن که تو را دوست دارد چگونه با خلقت مهربان نیست

الهی اگر بخواهم شرمسارم و اگر نخواهم گرفتار

الهی گرگ و پلنگ را رام توان کرده با نفس سرکش چه باید کرد ؟

الهی کلمات و کلامت که این قدر شیرین و دلنشین اند خودت چونی ؟

الهی اگر ستارالعیوب نبودی ما از رسوایی چه می کردیم ؟

الهی  شنیدم که فرمودی چه کنم با مشتی خاک مگر بیا مرزم